Rondje eiland - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Rondje eiland - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Rondje eiland

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Maart 2015 | Thailand, Ko Samui

Om ook dit eiland te verkennen zijn we begonnen met het huren van een scooter. Wel veel getwijfeld, omdat er vele mensen voorbij zijn gekomen met schaafplekken, maar ja… een taxi kost 400 bath enkele reis naar een strand en een scooter 200 bath voor de hele dag. Dus toch maar op de scooter de drukke weg op. Jeetje, wat een verschil met de vorige twee eilanden! Het hele eiland lijkt te bestaan uit een autobaan.
Onze eerste bestemming die we hadden gekozen was Haed Bang Po, dit zou een strand zijn om mooi te snorkelen. Bij aankomst was er alleen weinig moois aan. Ja, natuurlijk wel een leuk strand, maar hoge golven en geen helder water. Uit ervaring: niet geschikt om te snorkelen. De wens om te snorkelen hebben we daarom maar laten varen en zijn naar het strand ernaast gereden om in ieder geval even van het strand te genieten. Zo gedacht, zo gedaan. Omdat het eiland zo druk is, duur en het strand niet helemaal top is (maar ook vooral omdat het Merels laatste dagen zijn in Thailand), hebben we besloten dat we het voor gezien houden op Koh Samui. Morgen terug naar Koh Phangan om daar nog te genieten van het witte strand en heldere zee. Na dit besluit wilde we ook nog een poging wagen om vandaag in ieder geval nog wat meer te zien van het eiland. We zijn de ringweg weer opgegaan. De volgende stop hebben we gehouden bij de Waterval ‘Hin Lat’ Makkelijker gezegd dan gedaan, want het blijkt zeker nog 30 minuten berg op lopen (als het niet langer is) door de jungle, voordat je de waterval kan zien. Op de terugweg nog de verassing van een slang van 1.5 meter die voorbij schoot. Hartverzakking!
Gezien het tochtje waterval enige tijd duurde, bleef er verder nog weinig tijd over voor andere bezienswaardigheden. We hebben onze laatste stop gemaakt bij Hinta en Hinyai. Een bezienswaardigheid, al zijn het alleen grote rotsen die in het water liggen. De gedachte erachter is nog wel een idee om op te zoeken, om daarna ook te begrijpen waarom het zo een bezienswaardigheid is. Hierna was het donker, dus werd de terugweg best een uitdaging. Alles lijkt op elkaar! Een verkeerde afslag bracht ons bijvoorbeeld bij barretjes als Bar position 69, Full Moon Massage, Pussycat club en ga zo maar door. Duidelijk verkeerde afslag. Hierna duurde het niet veel langer voordat we wel onze goede straat hadden gevonden.
Eenmaal terug in ons guesthouse raakte we aan de praat met de buren. ‘Echte’ buren, want het blijken vuuracrobaten (?). Zij treden elke avond op in de Ark Bar, 5 minuten van ons vandaan. Van het een komt het ander, niet veel later liepen we mee naar de Ark Bar om de show van de jongens te bekijken. Overigens de meest bizarre Thaise mensen tot nu toe. Het zijn geen mannen, het zijn geen vrouwen, maar wat het wel is…. Wel mannelijk, gespierd, veel tattoo’s, gek kapsel, maar wel weer net iets te verzorgd en met nagellak (handen en voeten). Ook heel gastvrij en grappig, dus gezellig was het zeker. De show was ook erg leuk en Josephine (en vele andere toeristen) heeft het gewaagd om een minuutje een onderdeel te zijn van de show met draaiend vuur om haar heen.
Na dit zijn we ook meegelopen naar de volgende club. Onderweg komen we ook nog de mensen tegen die we van de Jungle Experience kende, wat is de wereld toch klein! Nog meer hele vreemde mensen gezien, of zijn wij gewoon zo vreemd?? Om 2.30u ging alles, alsof het stroom uit viel, uit en zijn we teruggelopen naar ons guesthouse om nog een laatste drankje te doen met onze buren. Nog heel weinig uurtjes, of beter gezegd minuten over, voordat we de boot pakken naar Koh Phangan….