Don't worry, be happy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Don't worry, be happy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Don't worry, be happy

Door: merel en josephine

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Gisterochtend zijn we redelijk op tijd opgestaan. Om half elf moesten we alweer uitchecken bij onze Lime 'N Soda en om één uur op de boot zitten.  Hiervoor wilden we nog ontbijten, de scooters inleveren, opruimen, nog even van de zon genieten en weer lunchen. Na een kleine twee uur op de boot kwamen we aan in Surat Thani. Hier gingen we nog een uur met de bus en toen onverwachts nog een half uur in een 'laadbak' (noemen ze een taxi). Toen werden we afgezet bij het treinstation en hadden we nog drie uur de tijd. Deze tijd natuurlijk gevuld met eten en eten kopen voor onderweg bij de 7-eleven. Om negen uur vertrok onze nachttrein en rond half tien de volgende ochtend arriveerden we weer in Bangkok. We reisden weer gezellig in de derde klas, al was het nu wel drukker als de andere keren. Alsnog goed vermaakt met lezen, muziek luisteren en slapen. In Bangkok aangekomen wilden we  met de vertrouwde bus 53 richting koasanroad. Helaas de bus de verkeerde kant op gepakt, waardoor de rit iets langer duurde en we een gratis sightseeing hebben gehad door een deel van de stad. Nu moesten we nog op zoek naar een kamer voor Merel. Het duurde even maar er uiteindelijk een gevonden, boven een massagesalon, die betaalbaar en redelijk schoon was. Nu de hele middag nog de tijd gehad om te shoppen. Wat wilden we nog kopen? Laatste kans. Uiteindelijk goed gelukt en nog een pedicure behandeling gehad. Hierna bij ons vaste restaurantje gegeten (waar de eigenaar nog leuk met een scooter tussen de drukke tafeltjes door kwam rijden. Dat hoef je in Nederland niet te proberen..) en toen
emotioneel afscheid genomen. Wat gaan we elkaar missen. Josephine is in de tuktuk richting treinstation en Merel terug richting koasanroad. Heel toepasselijk werd op dat moment heel hard dont worry be happy gespeeld en kwam er een meneer naar Merel toe die hangmatten verkoopt.
Josephine gaat nu door naar Laos, met de volgende nachttrein, om verder te gaan met haar reis. Zij is nu weer te volgen op josephineopreis.tumblr.com. Merel geniet nog even van de sfeer en de temperatuur op een terrasje en dwalend op koasanroad tussen de feestjes door en trakteert zichzelf op een laatste echte Thaise massage. Dan op tijd naar bed, want de wekker gaat erg vroeg. We hebben een superleuke drie weken gehad! Veel gedaan, veel gereisd, veel gezien en veel gelachen. De hoogtepunten waren zoiezo het geweldige uitzicht over Bangkok vanaf Cloud47, de enorme schildpad en haaien die we gezien hebben tijdens het snorkelen, de scooterritjes, de mooie stranden,  onze eigen fotoshoot, de treinreizen en last but not least, natuurlijk de jungle party! We hebben ons best gedaan om alles te proberen qua eten. Reizen kan niet lang genoeg duren. Na oncomfortabel zitten, volgt oncomfortabel liggen en weer terug naar zitten. Maar de massages zijn geweldig, dus maakt het ook weer goed. Al onze poriën zijn ook goed gereinigd met al het zweten. En toch blijft de zon heerlijk. Mooie herinneringen erbij. Met veel plezier zullen we op deze reis terugkijken. Een aantal momenten zullen we zeker nooit vergeten! Haha. Dus om volgens traditie te eindigen: Don't worry, be happy.