Same Same, but different - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Same Same, but different - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Same Same, but different

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Maart 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Nou we hebben weer wat bedacht hoor... Na een nacht met echt nauwelijks slaap zijn we hals over kop de kamer uitgegaan met al onze spullen (we hebben niet eens de kans gekregen om normaal uit te checken want er was nog niemand en we hebben ook niks om ze later te bereiken, dus we hopen maar dat ze het snappen) en een taxi geregeld naar de pier waar de boot naar koh panghang om 8u zou vertrekken.
Bij aankomst geen boot te bekennen. Blijkt de verkeerde pier... Nou met een nieuwe taxi naar andere pier. Hier aangekomen... Geen boot. Elke dag om 8uur gaat er een boot, behalve vandaag. Terug naar de eerste pier en 2,5 uur wachten dan maar op de boot van half elf. Een primitief ontbijt op de kop getikt bij de 7/11 en de rest van de tijd half slapend doorgebracht. De boot was dit keer geen ruime ferry zoals we gewend zijn maar een kleine krappe boot die enorm (en dan ook echt enorm) op en neer gaat in de golven. Heerlijk.
Een uur later, licht misselijk en nog steeds moe zijn we weer bij Koh panghang. Wat blijkt... Verkeerde pier. Of naja niet degene die vlakbij ons huisje was maar aan de andere kant van het eiland. Met een minivan kunnen we mee de goeie kant op. Wel met zeker tien mensen erin gepropt. Uiteindelijk komen we weer aan bij Lime 'N Soda beach resort. We zijn drie uur later als gepland en honderden baht's armer als we wilden. We vragen ons nu af waarom we niet gewoon op Koh Samui zijn gebleven en daar een strand hebben gezocht en nog wat van het eiland hebben gezien. Eigenlijk hebben we daar alles net niet gezien. De verkeerde waterval bezocht, Big Buddha zo goed als over het hoofd gezien, de mummified monk gemist (dat was echt het toppunt volgens onze vuurjongen) en dan hebben we het nog niet eens over de natuur, de vlindertuin, de Boeddha beelden in het bos, liggen op chaweng beach en het vissersdorp. Ook de Reggae Pub hebben we gezien, maar we zijn er nooit meer binnen geweest. Ach, moet toch nog eens terug naar Thailand, dus dan misschien ook Koh Samui nog eens vanaf een andere kant bekijken. Maar goed, we zijn er nu dus niet meer, maar op Panghang. Nadat we weer een kamer hadden geboekt (deze is van steen en heeft minder hoogteverschillen van binnen, verder redelijk hetzelfde), zijn we weer een scooter gaan huren. De scooterman is blij verrast ons weer te zien. Zelfde scooters gekregen als vorige keer en op naar het strand! Nu weten we weer waarom we hierheen zijn gegaan. Wat een rust, wat een mooi strand, wat een heerlijke sfeer op dit eiland... Nu kunnen we ook wat bijslapen, bijkleuren, afkoelen in het water en de geplande foto's maken, die al maanden op ons lijstje staat.
In de avond, hoe kan het ook anders, hebben we gegeten bij de foodmarket. Heerlijk was het weer.
Nu zitten we nog een tijdje op ons balkon en dan op tijd naar bed. We hebben wat slaap in te halen.
Als het volgens planning loopt gaan we morgenmiddag weer van het eiland af en begint onze terugreis naar Bangkok. Maar goed, met ons weet je het nooit. Morgenavond is namelijk de half moon party op het eiland. Maar of we daar nog zin in hebben..? Grote kans van niet. En zo wel, dan gooien we de planning gewoon weer om.