Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wat maanden een leuk vooruitzicht was werd gisteren werkelijkheid. Ik ga naar Thailand, Josephine opzoeken! Eind van de middag naar Schiphol en vanuit daar eerst richting Dubai met Emirates. Al jaren wil ik met Emirates vliegen. Dat is gelukt. Helaas toch nog ruim drie kwartier vertraagd uiteindelijk, maar goed, wachten moet je toch. Wat een heerlijk vliegtuig. Vooral de sterrenhemel is goed bevallen en de 'dashboardcamera' vond ik ook wel stoer. Jammer dat je snachts niets ziet. Stoel naast mij was leeg en dat is ook niet onplezierig. In de meest onmogelijke houdingen heb ik mezelf kunnen opvouwen in een poging tot slapen. (thaise massage zou erg welkom zijn nu). Verder alleen de film Boyhood gekeken. Het einde heb ik niet eens gered, want hij duurt bijna drie uur geloof ik. Vond het toch een vrij saaie film, ondanks de goeie recensies. Verder niks te klagen, maar Singapore airlines heeft nog steeds een klein streepje voor. Vanmorgen vroeg geland in Dubai. Eigenlijk wou ik met de Big Bus een toer door de stad doen. De snelste manier om zoveel mogelijk te zien in toch korte tijd. Door de vertraging zou het echter wel krap gaan worden. Verder kon ik ook nergens een soortgelijke bus vinden, dus het idee hield snel op. Als ik het ergens vroeg kreeg ik steeds een ander antwoord (van het is te druk bij die bus, tot je kan er niet lopend heen of dat die bussen helemaal niet meer rijden sinds een aantal jaar. Ik ben er een aantal tegen gekomen later en die waren zo goed als leeg). Toen ben ik maar een willekeurige taxi ingestapt. Ik hou toch niet zo van toeristen bussen. Want ja.... nu we er toch zijn he. :) Een echte roze, speciaal voor vrouwen taxi, dat vond ik dan wel weer leuk. Pinnen was nog niet gelukt, dus ze moest genoegen nemen met de euro's die ik nog had. Waar kunnen we heen voor dat geld? Moeilijk te schatten aangezien de meter aanstaat. Door een zandstorm (wat ze hier vast heel vaak hebben) was alles een beetje mistig. Verder lekker warm. Heerlijk na die koude maanden in nederland. Uiteindelijk heb ik, voor minder geld als met de big bus, zo goed als de hele stad gezien, had ik een persoonlijke gids en een persoonlijke fotograaf mee... ik denk dat ze me met elk bekend hotel op de foto heeft gezet. Was ik iets minder blij mee. Na een lange vlucht en een nacht amper geslapen te hebben is op zich niet het beste moment om op de foto te gaan... Maar ik kan laten zien dat ik er was haha. Uiteindelijk toch wat uurtjes door de stad getourd en het leven van mijn, van oorsprong filipijnse, chauffeuse wat beter leren kennen. Ik mag natuurlijk altijd terugkomen, blijven slapen als ze een groter appartement heeft enz enz. Was best gezellig. Ze heeft me ook maar omgedoopt tot Mihou ipv Merel. Dat lijkt erop vond ze en is makkelijker. Ze sprak het ook ongeveer hetzelfde uit. Betekent gewoon hallo op zijn Chinees enzo. Dus.
Daarna heeft ze me weer netjes afgezet op het vliegveld en heb ik nog tijd zat over. Dubai is niet een hele grote stad, waar wel alles groot is. En nieuw. Of in aanbouw. Ziet er mooi uit in totaal.
Geld pinnen is uiteindelijk gelukt, kon ik eindelijk wat drinken. De rest van mijn geld besteed aan het kopen van een sleutelhanger (bijna vergeten) en daarna een panini en wat drinken en dat waren mijn allerlaatste dirham.
Inmiddels zit ik al bij de gate.. die gaat pas over een uur open. ik heb moeite om mijn ogen open te houden. Dubai hebben we gehad, de reis naar Bangkok mag van mij beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Thailand

Drie weken rondreizen in Thailand.

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2015

Last but not least

29 Maart 2015

Don't worry, be happy

27 Maart 2015

Same Same, but different

26 Maart 2015

Rondje eiland

25 Maart 2015

The Day After
Merel

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 15295

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Thailand

22 Oktober 2013 - 18 November 2013

Reis door de Filipijnen!

Landen bezocht: