Geblazen naar het volgende eiland - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Geblazen naar het volgende eiland - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Geblazen naar het volgende eiland

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Maart 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

De dag spraakmakend begonnen toen we vanaf onze ontbijttafel een kleine tornado op de zee zagen!! Zelfs het personeel was onder de indruk en wij dus helemaal.
Na het ontbijt zijn we met al onze bagage weer on road richting Koh Phangan gegaan. Van de taxi naar de boot en in 3 uur ongeveer waren we er. Op de boot hadden ze de airco weer even extra hoog gezet, zodat we het weer enorm konden waarderen dat buiten de warmte ons weer tegemoet kwam (en de zweetdruppels binnen een minuut weer uitbraken). De eerste indruk van het eiland is in ieder geval dat het heerlijk easy-going is. Niet te veel drukte, wel van alles te doen. Waarschijnlijk komt dat ook omdat we net de bekende full moon party’s hebben gemist (dus alle mensen ook weer het eiland hebben verlaten). Na wat rondlopen en zitten, hebben we een mooi bungalowtje gevonden op het strand met een zwembad. Wat willen we nog meer! Het was heerlijk ‘bijkomen’ in een ligstoel met boek naast het zwembad.
We hebben overigens bewust gekozen om in het westelijke gedeelte van het eiland te blijven omdat het eten en de accommodatie hier goedkoper is en we vanaf hier met de scooter alsnog alle kanten op kunnen. Het eten is in ieder geval al goed geslaagd. We hebben de avondmarkt gevonden met allerlei kraampjes met vers (goedkoop) eten. Net een kermis alleen dan zonder attracties. We hebben ons prima vermaakt met meerdere rondjes over de markt en van alles geproefd. Ideaal! Nu alleen nog even vanaf het strand de sterren bewonderen en het is wederom een geslaagde dag.