Op weg tot aan jungle - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Op weg tot aan jungle - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Op weg tot aan jungle

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Maart 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zo passief we gisteren de dag zijn begonnen, zo actief zijn we vandaag. We zijn om 10.00 uur klaar (ja, nog steeds niet op z’n vroegst) om de scooter te pakken en het eiland te gaan verkennen. De aardige scooterverhuurder heeft ons een mooi rondje op de kaart laten zien, dus dat is onze missie vandaag. Nog amper een paar meter vertrokken en we worden aangesproken door iemand die een massage cursus volgt. Elke dag heeft hij modellen nodig om op te oefenen. We begrijpen dat het iets met drukpunten is en maar tien minuten duurt. Nieuwsgierig als wij zijn, gaan we dus mee naar binnen. Het werd een bijzondere ervaring. Het bleek een chakra massage te zijn, waarbij niet direct op je lichaam gewerkt wordt, maar via een soort voodoo poppetje. Via dit poppetje werken ze in op energieën van het lichaam. Hm, dat is toch een beetje spannend. Josephine merkte niks, Merel voelde meteen een soort druk en warmte op de plekken waarop gewerkt werd. We gaan er maar vanuit dat het goed voor ons is.
Nu kunnen we aan onze toch gaan beginnen. We beginnen al vrij snel weer de heuvels op te rijden een National Park in, langs een tempel, totdat we bij een restaurantje aankomen met geweldig uitzicht! Wow, nu pas is te zien hoe mooi het eiland is. Nog wat verder hebben we geprobeerd lopend bij een strand te komen, maar dat was niet een erg groot succes. Een weg die van droogte een en al barst was, en met het droge zand en kiezels wordt het eerder een glijbaan dan een looppad. Josephine overigens wel eigenwijs om alsnog helemaal naar beneden te lopen en meteen even te bewijzen met benen in de lucht dat het inderdaad geen loopbaar pad is. Maar het uitzicht onderweg was het toch waard om samen een poging te wagen.
Na dit korte, maar door de warmte uitputtende, avontuur zijn we richting het noord-westen gereden. De afstanden zijn klein dus na 10 minuten hebben we onze volgende bestemming bereikt, Challokum beach. Prachtig wit strand en toch wat een rust. Daar hebben we ons wel even vermaakt met zwemmen, zonnen en lunchen. Hierna weer op de scooter gesprongen op zoek naar het volgende mooie strand, Mae Haad beach. Na een kleine 20 minuten bestemming bereikt. Totaal anders, maar zeker ook mooi. Geel strand en het publiek bestond uit meer kinderen, maar de vorm van het strand was erg bijzonder. Aan het einde van het strand is het water zo laag dat er een smal stukje strand ontstaat die loopt naar een ander klein eilandje. Zelfs nadat de hele dag door mensen op en neer lopen, blijf het stukje strand bestaan ;). Op dit strand hebben we ons dagje rondrijden afgesloten met in gedachte dat we vanavond naar een Jungle Party gaan, een feest met techno muziek en mooie decoratie wat een van de feestjes is die je gezien moet hebben op dit eiland…. Dus… daar gaan we dan maar voor. Al was het wel lastig kiezen met al het andere leuke wat op het eiland te doen is. Maar goed, Jungle Party it is. Nog even genieten van alle hapjes op de foodmarket en dan klaar maken om te gaan. Nog even een touwtje gescoord die licht geeft met black-light (want ja, ook dat hoort er natuurlijk bij) en dan met de scooter de jungle in. Merel achterop bij de scooterverhuurder (wat ook weer n nieuwe ervaring was) en Josephine op eigen scooter er achteraan. Poeh, wat een raar feest. Inderdaad mooi aangekleed, maar duidelijk ander publiek dan we gewend zijn Samen konden we ons nog vermaken tot een uurtje of 04.00. Benieuwd hoe we ons morgen gaan voelen….. In ieder geval pakken we dan de boot naar het volgende eiland Koh Samui.