Happily ever after - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Happily ever after - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Happily ever after

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Na 15,5 uur zijn we opnieuw in Bangkok om op te laden voor de volgende treinreis die we vanavond om 19.30u hebben. Wat te doen met er 10,5 uur er tussen? In ieder geval eerst zorgen dat we onze bagage even kwijt kunnen, om daarna nog een plaats van bestemming te kiezen (binnen de stad). Bagage-opslag plek kon heel snel geregeld worden op het station, heel fijn. Vervolgens na een semi-gezond broodje (die overigens niet lekker was), hebben we besloten om de bioscoop te zoeken. Met de bus zijn we naar Siam Discovery gereden. Daar aangekomen bleek dat er 4 shoppingmalls naast elkaar waren; Siam Discovery, Siam Center, MBK en Siam Paragon. In Siam Discovery vonden we de Thaise Madame Tussauds waarvan we alleen de twee poppen hebben gezien die ‘buiten’ stonden. Siam Paragon blijkt uit de luxste winkels te bestaan, waarvan we van veel nog geen eens het bestaan wisten, en op de bovenste verdieping de bioscoop met I-max en 4D. Natuurlijk hier weer even rondje gelopen (of zeg maar meerdere rondjes want alles is leuk) om samen uiteindelijke te komen tot een beslissing, maar uiteindelijk zijn we gegaan voor de normale bioscoopfilm Cinderella. Net voor de film nog even een menuutje bij de McDonalds gepakt en daarna in een uiterst relaxte stoel klaar voor de film. Bijzonder moment was dat voor de film de koning werd vereerd. Iedereen werd gevraagd te staan om respect te tonen aan de koning en daarna werd enkele minuten lang beelden getoond van zijn activiteiten. De beelden van de daadwerkelijke film met een hele knap prins waren toch wat interessanter. Leuke film!
De rest van de middag hebben we nog gevuld met hapje eten en bij de Starbucks in een luie stoel zitten om tegelijkertijd alle apparatuur weer op te laden voor ons volgende trein-, bus- en boottocht. We hebben een constante zoektocht tussen internet en stroom. Vaak doet maar een van de twee het. Lastig… Terwijl we bij hier in de luie stoel hangen en ons drinken al lang op is, komt een medewerker van de Starbucks regelmatig langs met een proefhapje lekkers (cheesecake, cake met banaan, …) en bekertjes water. Zo houden we het hier zeker nog wel even vol ja!