The sky is the limit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu The sky is the limit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

The sky is the limit

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Hierna zijn we eerst yoghurt gaan halen. Merel had speciaal muesli meegenomen bij de oerhollandse AH op verzoek van Josephine. Nog wat verse ananas erbij. Lekkerrr. Pas tegen half twee 's middags gingen we de kamer uit met een hele planning in ons hoofd. Even wat rondgelopen, wat dingen nagevraagd die we wilden weten en met de tuktuk bij iets van een reisbureau beland. De meneer heeft een hele mooie planning voor ons gemaakt, maar uiteindelijk trekken we toch liever ons eigen plan. Eigenlijk wilden we alleen iets vragen over de treinen. Verder weer wat gegeten en daarna gingen we richting de skytrain met de bus. Met de skytrain zijn we uiteindelijk naar Cloud47 gegaan. Een roof top bar met heel mooi uitzicht over heel Bangkok. Dit was echt even genieten! Hierna met de bus weer terug richting Khao San Road. Ons hotel zit hier om de hoek. Even snel omgekleed en de deur weer uit. Het was weer tijd om te eten (22u inmiddels..), hierna hebben we nog wat rond gelopen op zoek naar een massage salon. Het zoeken was niet echt een probleem, want er zitten er genoeg, maar probeer er maar eens een te kiezen.. Wel een erg gezellige sfeer in de straten om ons heen. Van rustige barretjes met livemuziek tot swingende mensen in een soort discobar. Overal vragen ze of je naar de pingpong show komt en om de paar meter krijg je cocktails, bier, emmers wodka redbull of balonnen met lachgas aangeboden. En dit met nog vele eetkraampjes en winkeltjes met veel te veel leuke spullen door. Maar goed, we kwamen niet om te feesten maar om te ontspannen. Uiteindelijk een van de eerste massagesalons maar weer binnen gegaan. Hier kregen we een echte thaise massage van een uur. Wat een heerlijkheid. Voelt zeker een stuk soepeler nu!
We zijn nu weer 'thuis', maar nog veel te doen. Douchen, spullen inpakken, etc. Morgenochtend om zeven uur worden we opgehaald om naar de floating market te gaan (nog niet eens overna willen denken hoe vroeg we dan al niet op moeten staan... En dat terwijl het bed zo ontzettend lekker ligt). Voor die tijd moeten we ook uitchecken hier, want dit word voor nu de laatste nacht in Bangkok. Morgenmiddag zullen we nog even wat gaan winkelen misschien en daarna pakken we een nachttrein. Ondanks alle info vandaag zijn we nog niet helemaal over de planning uit. Pakken we de trein naar Champon in het zuiden of naar Chiang Mai in het noorden? Beide plekken zullen we gaan zien, maar in welke volgorde?
Inmiddels bijna 1:30u. Hoe laat moesten we ook alweer opstaan?

• 11 Maart 2015 - 19:45

Annemarie Kuijpers:

Hoi Merel,

Heel veel plezier en een hele fijne reis toegewenst.
    Groetjes Annemarie en Dick