Wat een keus! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Wat een keus! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Wat een keus!

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

‘Nu-we-er-toch-zijn’ hebben we besloten om vanmorgen om 7 uur klaar te staan om naar de floating markt te gaan. Dat terwijl na 3 uurtjes slaap het bed wel erg verleidelijk was om te blijven liggen…. Maar toch zo fris als mogelijk het eerste busje ingestapt, waar we na 5 minuten weer uit mochten. Huub, Huub, Barbara truc, overstappen naar een ander busje. Anderhalf uur later kwamen we aan bij de markt. Daar bleek dat we, ondanks dat we een tour hadden geboekt na veel wikken en wegen, nog eens 150 bath moesten betalen voor een tochtje op het water. Jammer van het geld, maar wel leuk tussen de bootjes, ook al is het ondertussen al helemaal gericht op het verkopen van spulletjes aan toeristen. Na dit tochtje, hebben we ook nog even een tochtje lopend over de markt eromheen gemaakt en de leukste spullen gezien. Als afsluiten mochten we met een grotere motorboot, wat dan wel weer bij het pakket zat, nog een stukje op het water om het marktgebied heen. Hierna weer 1,5 uur terug met een hele planning in het vooruitzicht. Het belangrijkste was om te beslissen wat de volgende bestemming zou worden en of we met de bus of trein daarheen zouden gaan. Wat een keuzes, en samen zijn we daar echt een sterrenteam in (eh.. niet dus). Maar na wat rondjes lopen, advies vragen, prijzen vergelijken en een lunch is het ons gelukt om te besluiten de goedkoopste optie te nemen: naar Chiang Mai met de nachttrein en een zitplaats zoals Josephine al eerder heeft gedaan, maar nog lastig in te schatten is hoe Merel dit gaat vinden. We gaan het ervaren! De rest van de tijd hebben we er een vrouwendagje van gemaakt met heerlijk kraampjes kijken (ook al hebben ze overal hetzelfde) en lekker eten. Om 20.00 uur hebben we uiteindelijk onze spullen opgehaald bij het hotel en de bus gepakt naar het treinstation. Wederom een Huub Huub Barbara-truc met bussenwissel, maar gelukkig wel op tijd voor de trein die om 22.00u vertrekt naar het noorden. Onderweg in de bus hadden we ook leuk gezelschap van familie Kakkerlak. Nu vijftien uurtjes te gaan, want om 13.00u komen we als het goed is morgen aan (you never know).