Back to school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen werden we om 9 uur opgehaald om naar Thai Kitchen Cookery Centre te gaan. We gaan een half day cooking class volgen! Zelf echte thaise maaltijden maken. Van te voren kon je uit een aantal gerechten kiezen die je voorkeur hadden uit vier verschillende gangen. Hierna gingen we naar de plaatselijke markt. We kregen uitleg over verschillende thaise groenten en waar ze voor gebruikt worden. Hierna gingen we weer terug naar de kookschool met alle ingrediënten. Per tafel werd een gerecht gemaakt. Natuurlijk at je je eigen gerecht hierna op! Lekker. Wat hebben we gemaakt? Merel: green curry paste, green curry with chicken, fried cashewnut with chicken en spicy soup with chicken. Josephine: panag curry paste, panang curry with chicken, pad thai en prawn and coconut milk soup. Echt een leuke dag. Op het laatst kregen we nog ons eigen thaise kookboekje mee. Thuis nog maar eens proberen te maken! als we tenminste de ingrediënten allemaal kunnen vinden in nederland.
De rest van de middag hebben we nog een beetje bij het zwembad gehangen en verder gelezen in onze boeken.
Vanavond verder weinig op de planning. Eten. Scooter huren en vroeg naar bed. Morgen begint onze planning erg vroeg. 05:15u vertrekken!!