It's more fun in the Philipines - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu It's more fun in the Philipines - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

It's more fun in the Philipines

Blijf op de hoogte en volg Merel

16 November 2013 | Filipijnen, Oslob

Nadat we gisterenavond nog hadden ontdekt dat er in de boom naast ons balkon allerlei vuurvliegjes zaten, zijn we toch redelijk vroeg gaan slapen en hebben we heerlijk uitgeslapen vanmorgen. Klokje rond gemaakt voor het eerst in onze vakantie! Lekker rustig aan gedaan voordat we ons hadden klaargemaakt voor vertrek naar het strand hier vlakbij. Zo'n balkon met uitzicht op zee, met al een heerlijk zonnetje 's morgens, zorgt er ook zeker voor dat je alles op een rustig tempo doet. Eenmaal weer na de vele traptreden boven, wachtten we op de bus die ons binnen 5 min bij 'het strand' had gebracht. Het strand was overigens ver te zoeken. We waren op dezelfde plek gekomen als we gisteren waren om de walvishaaien te zien. Het strand daar bestond dus vooral uit stenen en vele toeristen die heen en weer liepen. Niet erg aantrekkelijk om te gaan zonnen en zwemmen. Wel vonden we op deze plek een klein restaurantje om even wat te drinken. Het plan was vervolgens om toch naar weer terug te gaan naar ons resort, er zat weinig op. Onderweg hebben we nog gevraagd naar souvenirswinkels, want daar hebben we nog veel te weinig tijd aan besteed. Die vraag heeft onze middag weer een hele andere wending gegeven. We zijn via een bospad naar de winkeltjes gebracht door één van de vele mannen die langs de weg staan. Het bleek dat de winkeltjes om de hoek zaten bij het restaurantje waar we daarvoor zaten. Toevallig, al stelde het weinig voor. Wel een persoonlijk gemaakte sleutelhanger gekocht. De beste man die ons had gebracht vond het vervolgens wel erg gezellig (en zag natuurlijk geld in ons). We besloten terug te gaan naar het restaurantje voor lunch, omdat het daar veel goedkoper bleek dan bij ons in het resort die tevens erg beperkte keuze had. De man bracht ons er heen en ging ons bedienen. Nog een multifunctionele Filipijn. Hij kwam tevens met het voorstel om ons naar een ander mooi stand te brengen even verder op. Ach ja. Waarom niet? Het resort kennen we nu ondertussen wel. Na onze lunch stapte we samen met onze 'tourguide' de trycycle in, wat overigens weer een bekende was van de tourguide. Na een ritje van 20 min waren we er. De zee was daar duidelijk een stuk rustiger, dus beter om te zwemmen, maar over een wit strand kon niet echt gesproken worden. Het was nog steeds een kiezelstrand, maar toch waren we best tevreden. De tourguide bleef bij ons hangen en de trycycle bestuurder had ook niks beters te doen dan er ook maar bij te gaan zitten. Vele verhalen gehoord over de Filipijnen, wat het toch leuk maakt om met de lokale mensen in gesprek te raken. Op het strand waren er overigens ook andere mensen die aan het vissen of een soort picknicken waren. Je zag ze denken: wat moeten deze twee witte dames op het strand vol in de zon?? Het gevoel van uitzonderlijk zijn was wederom bereikt. Omdat het onze laatste dag is, komen er allerlei wensen naar boven die we nog niet uit hebben laten komen. Één daarvan was verse kokosnotenmelk drinken uit de kokosnoot. Een glimlach naar onze tourguide was genoeg om deze wens uit te laten komen. Binnen 15 min. hadden we allebei een kokosnoot in onze hadden, alleen jammer dat er geen rietje bij zat. De melk opzich is ook niet om warm van te worden, maar we zijn al blij dat we de kans hebben gekregen om het te proeven. Rond 16u was het strand hangen wel weer genoeg en zijn we door een kleine bui regen terug gegaan richting het resort. Onderweg nog even gestopt bij zo waar een redelijk nette supermarkt waar wederom alle ogen groot werden met onze verschijning. Het zwaaien vanuit de trycycle heeft ons toch even laten voelen hoe het zal zijn om beroemd te zijn. Onze laatste avond vullen we in met diner bij het resort (met eindelijk een keer een verrukkelijk toetjes als afsluiting), koffer inpakken en als finish in touch een goodbye-massage. Het zal nog lang duren voordat we daar namelijk weer van zullen genieten. Pf wat een raar gevoel om morgen de Filipijnen gedag te zeggen!

• 16 November 2013 - 11:24

Nayeri:

Hallo lieve schatten

in het begin dacht ik eng, ze gaan met vreemde mee.. nee nee nee maar kwartet moest ik echt om lachen. haha.

nou ja afscheid nemen doet altijd pijn vooral als he weet dat je al maandag gewoon vrolijk naar je werk moet. dat doet nog meer pijn.
    geniet nog van de laatste avondje, nu bij jullie, want morgen heel vroeg moet je weer uur je bed en dit keer terug naar het kikkerlandje die erg koud is

dikke kus tot maandag

• 16 November 2013 - 12:18

Mw.den Hartog:

hallo lieverds,
    ja op jullie laatste dag hebben jullie je nog lekker laten verwennen maar wij
    zijn wel blij als jullie weer gezond thuis zijn.
    wensen jullie nog veel plezier toe de laatste dag en nog bedankt voor de leuke mails
    inzake jullie vakantie.
    weer wat geleerd.
    Ja Jos Opa zit nu in een elektrische rolstoel thuis en volgens de dokter was er iets
    bijgekomen in zijn longen, maar ja hij is er nog.
    heel veel liefs en tot gauw.
    Fam.den Hartog Mill

• 16 November 2013 - 15:42

Rob:

Lieve meiden,
    Dank voor al jullie vrolijke en indrukwekkende reisverslagen. Succes met de voorberereidingen en de thuisreis zondag. Zal jullie volgen. Maandag staan we op Schiphol om jullie op te pikken. GOEDE THUISREIS. Rob

• 17 November 2013 - 16:44

Sabine:

Hallo Merel en Josephine,

Wij zijn vreemden voor jullie, maar hebben met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.
    Wij zijn van plan om in februari naar Palawan te reizen, ook met Filitravel. Dit wordt voor ons de tweede keer dat we met Filitravel reizen. De vorige keer is ons heel goed bevallen.
    Onze plannen zijn: vanuit Manila naar Puerto Princesa voor 1 of 2 nachten, dan een paar nachten in Port Barton, dan enkele nachten in El Nido en van daar uit weer terug naar Puerto Princesa en Manila.
    Wij zijn heel benieuwd of en hoe Palawan getroffen is door de typhoon. Je kunt hier namelijk niet veel over vinden op het internet. Wel dat Coron getroffen is.
    Ook zijn wij benieuwd waar jullie hebben overnacht en hoe dit is bevallen.
    Een goede reis terug en we horen graag van jullie.

Groeten van Sabine & André

• 19 November 2013 - 12:24

Merel:

Hoi Sabine en André,
    Wat leuk dat jullie onze verslagen hebben gelezen! We hebben echt een geweldige reis gehad en we zijn enorm tevreden over Filitravel!
    Waar zijn jullie eerder geweest?
    Als jullie naar Puerto Princessa gaan, moeten jullie zeker naar de Underground River. Ook de vuurvliegjes zijn aan te raden. Verder zijn we daar nog naar de vlindertuin en het strand geweest. Veel meer tijd heb je daar niet nodig. 2-3 dagen zijn in principe meer dan genoeg.
    In El Nido kan je zeker wel een aantal dagen goed besteden! En dan met name het strand en de island tours. Het hotel waar wij zaten (Marina Garden) is pal aan het strand. Perfecte locatie! De kamers zijn wel erg klein, dus daar moet je verder niet teveel van verwachten. Ook is er in El Nido geen stroom (en internet dus) tussen 6 uur 's ochtends en 2 uur 's middags.
    Port Barton kan ik niks over zeggen. Daar zijn we niet geweest.
    Op Palawan hebben we weinig schade van de tyfoon gezien. Alleen wat aardverschuivingen, omgevallen bomen, afgebroken takken en een paar gezonken boten. Het viel reuze mee. In Coron schijnt het inderdaad wel ernstig te zijn.

Hoe lang zijn jullie van plan om weer naar de Filipijnen te gaan?

Groetjes, Merel en Josephine