Nu we er toch zijn... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Nu we er toch zijn... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Nu we er toch zijn...

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Na onze lange vlucht zijn we eindelijk rond half 6 's morgens op het beroemde vliegveld. We verheugen ons op de free Singapore bustour en dat is dan ook de eerste dingen waarnaar we op zoek gaan. Uiteindelijk blijkt dat de inschrijving voor de tour pas om 7 uur mogelijk is, dus wij gaan vast op zoek naar ander vermaak =). Wat blijkt, er is een vlindertuin op het vliegveld! Super leuk en zelfs in het donker de vlinders kunnen bewonderen. Ze waren erg mooi, maar de meeste sliepen nog. Hierna wat drinken, buiten gestaan waar we bijna flauw vielen van de warme klamme lucht ineens en in de rij voor de tour. Waren we aan de beurt blijkt dat onze tussenstop toch te kort is om mee te mogen met de bus. De trip zou van 9-11u zijn en met mogelijk files zal het een risico zijn qua tijdsplanning... Ons vliegtuig vertrekt namelijk weer om 12.10u. Wat nu?! Nu we er toch zijn.... willen we natuurlijk wel even een kijkje kunnen nemen in de stad. De oplossing: met het ov of taxi alsnog snel even op en neer! Maar zonder Singapore Dollars ben je blijkbaar nergens. En ook een pinpas is niets waard, dus gelukkig heeft Merel de creditcard. Maar ook een pinautomaat is nog een hele bezigheid. Toen we eenmaal toch geld hadden zijn we snel een taxi instapt en hebben ons af laten zetten in het centrum. Met grote ogen hebben we toen gekeken naar de Marina Bay Towers, wat een heel mooi hotel is met zwembad op het dak. Dé torens van de foto's op internet! Wij helemaal gelukkig en wilde zo snel mogelijk naar boven voor het uitzicht. Lekker naïef dachten wij direct de lift te kunnen en naar boven te gaan, maar zoals weer hadden kunnen verwachten moesten we een kaartje kopen en was er een aparte lift voor de toeristen naar de top die dus ook maar voor een gedeelte toegang hebben op het dak. In ieder geval wij helemaal trots dat we boven waren en even genoten van het prachtige uitzicht. Hierna snel weer de taxi terug naar het vliegveld,want door de drukte duurt het zeker 20-30 min om daar weer te komen. Nu nog 3.5 uur vliegen en dan is het reizen even voorbij. De vermoeidheid begint nu behoorlijk erin te hakken, dus een lekker bed zal zeker niet verkeerd zijn.

• 24 Oktober 2013 - 16:10

Rob:

Dat hotel is één van de meest bijzondere gebouwen van de laatste jaren. Ben behoorlijk jaloers dat jullie dat in werkelijk gezien hebben........;-) Je moet er alleen wel wat voor doen om het te zien....heel veel films kijken in het vliegtuig, stad doorworstelen en voortdurend op je klokkie kijken om weer op tijd op het vliegveld te zijn. Groeten, Rob

• 24 Oktober 2013 - 16:45

Nayeri:

hey dames
    wat een avontuur zeg.. wat een spanning maar wat gaaf om te kunnen lezen dat jullie precies hetzelfde hadden gedaan als ik. Haha taxi. de meest gemakkelijk manier.
    geniet jullie nog van en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

liefs nayeri