Van Singapore naar Manila - Reisverslag uit Provisor Island, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Van Singapore naar Manila - Reisverslag uit Provisor Island, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Van Singapore naar Manila

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Oktober 2013 | Filipijnen, Provisor Island

Vanmiddag waren we nog een paar uur in Singapore. Na een vlucht van wat ruim drie uur had moeten duren, doorgegaan naar Manila. 5 min voor landingstijd kregen we te horen dat er geen plek was om te landen. Gevolg..... 1,5uur rondjes vliegen boven de stad! We zaten aan de raamkant, maar zonder raampje. Erg lekker ga je je daar niet van voelen + helemaal kapot van de reis, dus half in coma, terwijl je om de paar minuten weer wakker word gemaakt door de stewardess die weer wat komt brengen of halen. Hele goeie service overigens bij Singapore Airlines! Na een lichte cultuurshock, met onze taxi door de drukke stad naar het hotel. Het verschil met Singapore is groot. In Singapore is alles nieuw, netjes en schoon. De mensen zijn verzorgd en erg vriendelijk. Manila is chaos. Alles is oud, vies en ongeorganiseerd. De mensen zijn minder verzorgd en zeker niet net zo aardig. Een paar straten verderop hebben we wat gegegeten voor 260 peso (5 euro, incl drinken). Nu kunnen we EINDELIJK douchen en slapen! Morgen vroeg op, want dan gaan we een dag naar de taalvulkaan.

• 24 Oktober 2013 - 16:17

Rob:

Ik zat (toevallig) op 'flightaware' jullie vlucht te volgen, en inderdaad keerden jullie vlak bij de luchthaven om en begonnen vervolgens eindeloos rondjes te draaien (holden). Duurde wel erg lang en ik zag in gedachten jullie humeur dalen met weer een nieuw rondje....... Was inderdaad erg druk op luchthaven van Manilla, maar ik wist één ding zeker...er komt een moment dat ze 'aan de bel trekken' dat de brandstof niet eindeloos is en wanneer zij nu eens aan de beurt zijn.... Hoort er zo nu en dan bij, zo'n lange reis heeft vast nog meer 'verrassingen' in petto. Veel plezier in dat gekkenhuis daar. Groeten, Rob