Taal vulkaan, hop paardje hop - Reisverslag uit Volcano Island, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Taal vulkaan, hop paardje hop - Reisverslag uit Volcano Island, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Taal vulkaan, hop paardje hop

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Oktober 2013 | Filipijnen, Volcano Island

Onze dag begon vroeg. Kwart voor 7 op en aan ons eerste filipijnse ontbijt. keus uit: rijst met knoflook, worstjes met knoflook, vlees met knoflook, fruit, rare pudding, cornflakes met melk, brood met jam, ei speciaal gemaakt. drinken: koffie of thee in dezelfde kleur als de koffie. Om 8 uur werden we opgehaald door onze chauffeur om naar de taalvulkaan te gaan. Hij wou graag alles uitleggen waar we langs reden, eindelijk wat geleerd over de stad. Onderweg verse ananas gekocht, kleine banaan en mangosteen. Toen weer door langs heel veel kokosbomen. Aangekomen bij het water stond een typische filipijnse boot voor ons klaar, waarmee we naar het eiland aan de overkant werden gebracht, waar de vulkaan zich bevindt. We hadden besloten om niet lopend omhoog te gaan, maar met een paard. (Goeie tip voor ons van onze chauffeur van te voren: you need a big horse). Spannende en warme tocht naar boven (op een klein paard...). Heel mooi uitzicht! Vulkaan nog steeds actief, wat te zien is aan de stoomwolken die omhoog komen. Er is een meer in de vulkaan, waarvan het water meer als 50 graden is. Toen weer warme tocht naar beneden. Gelukkig zaten we op een paard! Beneden stonden ongeduldige eilandbewoners te wachten in hoop op een fooi. Het werden er steeds meer. Gelukkig hadden we bijna geen geld meer, snel weer terug met de boot. Daar kregen we een heerlijke lunch. Gegrilde vis, vers uit het meer, kip, rijst, groenten en zelfgemaakt soya sausje. Nog net genoeg geld om er 1 flesje water bij te bestellen. Na de lunch bracht de chauffeur ons weer terug naar het drukke manila. Daar vertelde hij dat auto's 1 dag in de week niet in de stad mogen rijden. Op maandag alle auto's met nummerbord eindigend op 1 en 2, dinsdag 3 en 4, enz. Leuk weetje! slim bedacht ook. op zaterdag mag iedereen en schijnt het (nog) veel drukker te zijn. Bij aankomst eerst weer even bijkomen in het hotel en toen weer op pad. Eerst zijn we naar de shoppingmall gelopen. Mooi, heel groot, veel winkels, veel eten van A-Z. Op een gegeven moment ging het schemeren en zijn we naar Manila Bay gelopen om de prachtige zonsondergang te bekijken, waar deze baai bekend om staat. Helaas bewolkt, maar toch heel lang zitten kletsen op een muurtje langs het water. Heerlijke temperatuur om te blijven zitten. Toen het donker was kwamen er steeds meer bedelaars en zijn we teruggegaan naar de shoppingmall. Hier hebben we een heerlijk rijst gerecht gegeten met vegetarisch vlees en dat voor maar 4 euro (!). Terug naar het hotel een klein beetje verdwaald en nog een klein tropisch buitje gehad. 'Thuis' veel te lang bezig geweest om wifi te ontvangen. Nu douchen en slapen. Morgen weer om 8 uur in de auto voor de Manila stadstour.

• 24 Oktober 2013 - 22:43

Nayeri:

wat een tocht naar die vulkaan zeg.. ik denk dat ik beneden had gestaan en alleen maar gegild ". nee ik ga niet mee". zo te lezen was een dag vol met nieuwtjes. wwelterusten voor straks. liefs even ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen.
    nayeri

• 25 Oktober 2013 - 11:53

Mw.den Hartog:

wens jullie veel plezier en gelezen dat jullie het heel druk hebben
    vinden dit heel fijn voor jullie maar doe voorzichting.
    heel veel liefs alletwee
    veel plezier en tot gauw
    Oma