Palm eiland - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Palm eiland - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Palm eiland

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Oktober 2013 | Filipijnen, Puerto Galera

Vanmorgen vroeg ontbeten en uitgecheckt bij het Lotus garden hotel in Manila. Toen met grote bus richting de haven om de ferry te nemen naar eiland Mindoro. Rit van zo'n twee uur. Bij de haven was het weer chaos. druk, druk, druk, overal je ticket laten zien, slepen met de bagage en toen op de boot. Die zat helemaal vol. Ondanks de volgepropte boot, toch een leuke tocht. Zelfs nog dolfijnen gezien onderweg! Na weer zo'n twee uur kwamen we bij Puerto Galera, waar de meeste mensen eruit gingen. Wij gingen nog een stukje door naar Sabang. Daar stond alweer iemand op ons te wachten die ons naar het hotel bracht. Het Blue crystal bay resort. Wat een verschil hier met de stad. wat een rust. je hoort de zee en vogels. Heel kleinschalig, zwembad, pal aan zee (nog net niet erin) en we hebben een enorm balkon!! De vrouw die het hotel denken wij runt, duikt overal op en wil alles voor ons doen. wat een schatje. We zitten op de eerste verdieping, op de tweede verdieping is het restaurant. Eerst even de spullen neergezet, beetje rondgekeken naar het mooie uitzicht. Aan de ene kant de zee, andere kant mooie hoteltuin en aan de achterkant een soort palmboomjungle. We hebben nog nooit zoveel palmbomen bij elkaar gezien! Daarom noemen we dit eiland nu Palmeiland ipv Mindoro. Toen hebben we eerst gelunched, daarna even gezwommen en nog wat dingen overlegd voor onze trip morgen. Straks lopen we naar het restaurant boven om avondeten te bestellen voor op ons balkon. Met uitzicht op zee en palmbomen. wat wil je nog meer?! Nouuu.... eerst een welverdiende filipijnse massage (met zelfgemaakte kokosolie) van een uur op de hotelkamer. Je word niet soepeler van al dat reizen. Heeerlijk! Daarna zullen we weinig meer doen en lekker slapen. De mensen hier zeggen dat er geen malaria is op dit eiland. Volgens ons malaria kaartje is het hier wel, dus voor de zekerheid toch maar de klamboe ophangen. Muggenbulten hebben we inmiddels ook al. Morgen ochtend worden we tussen 9 en half 10 opgehaald bij het hotel voor onze volgende dagtrip. Bestemming: Tamaraw Falls, Mangyan village, white beach en bolabod beach. Onderweg bij de watervallen gaan we picknicken/bbqen (keus uit vis, kip, vlees of inktvis..., die laatste zal het denk ik niet worden). We zijn de enige twee die morgen mee gaan, dus mogen zelf bepalen hoe lang we overal willen blijven. Eind van de middg terug.

• 26 Oktober 2013 - 20:28

Nayeri:

ha lieve dames
    jullie hebben echt hele leuke verslagen gemaakt tot nu toe.
    Ik geniet er steeds van om met jullie mee te reizen.
    Ik mis josephine echt heel erg in mijn drukte maar als ik dit les doe ik mijn ogen d icht en vertrek ik ook naar philipijnen. heerlijk

dikke kus en geloof mij maar geniet van die heerlijke rust.

• 27 Oktober 2013 - 11:45

Dries:

Dat klinkt allemaal erg goed. Ben benieuwd naar de foto's
    Veel plezier met het goede leven.

• 27 Oktober 2013 - 12:24

Mw.den Hartog:

hallo lieve Jos en Merel.
    wat hebben jullie toch een leuke vakantie en jullie genieten er ook van maar eten jullie
    niet teveel dat jullie straks weer moeten afvallen.
    wens jullie heel veel plezier nog en blijf genieten.
    heel veel liefs alletwee
    Oma