Water, water en nog meer water - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Water, water en nog meer water - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Water, water en nog meer water

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Oktober 2013 | Filipijnen, Puerto Galera

Vanmorgen voor het eerst kennis gemaakt met ons nieuwe ontbijt. Keus uit Amerikaans, filipijns of kindermenu. Het werd de amerikaanse. Toast, ei, (bacon), jam en veel te zoete mangosap. Om half tien op stap met onze chauffeur. In een mini busje. Hardstikke leuk, lekker hobbelig. Binnen vijf minuten vloog de deur open. Wij de slappe lach, chauffeur verschrikt. Tien minuten later gestopt om te tanken, toen startte het busje niet meer. Accu zat onder het bankje waar wij op zaten. Chauffeur druk aan t sleutelen, maar geen resultaat. Met wat mankracht deed hij het weer na een meter of tien... Vol vertrouwen in het busje gingen we verder. Eerste stop was bij de watervallen. Daar was het inmiddels flink gaan regenen, wat overigens wel paste bij de waterval en het jungle achtige bos eromheen. Tijdje rondgelopen. Mooie waterval!! Zouden daar eigenlijk picknicken, maar te nat... Zwemmen ging daardoor ook niet. Dus maar weer op pad naar een strand. Erg mooi!! Strand was eigenlijk gesloten, dus ook hier niet picknicken. Verder naar ander strand. Nog mooier, palmbomen, mooi water en de zon scheen! Meteen warm. Hier konden we wel eten. Terwijl wij lekker op t strand zaten, maakte de chauffeur onze vis klaar op de bbq. Lekker gegeten. Toen weer door naar Mangyan village. Hier staan traditionele huisjes van het mangyan volk. Er zijn ook moderne versies van gebouwd, gesponsord door de regering. Aan de andere kant van het eiland is ook zo'n dorp, maar die mensen leven nog erg primitief (geen kleren, geen elektriciteit en hun eigen taal. Ze komen alleen buiten als er mensen op bezoek komen). Hier gaan we niet naartoe, want te ver. Leuk om te zien, apart leven en heeeeleee mooie vlinders die niet op de foto wilden. Toen naar laatste bestemming: white beach. Wat zullen we ervan zeggen... Mooi, maar je kan niet rustig zitten. De ene na de andere filipijn kwam naar ons toe om sieraden, parels, pinda's, massages, armbandjes ed te verkopen. Op een gegeven moment werd het te lachwekkend. Er zijn zelfs filipijnen naar ons toegkomen om met ons op de foto te gaan. Die komt vast op facebook met als onderschrift: kijk nou! Blanken ontmoet op het strand! #dagvanmijnleven. Inmiddels was het weer bewolkt. Dat in combinatie met alle aandacht maakte dat we niet zo lang meer zijn gebleven. Terug naar het hotel in het busje dat steeds verder uit elkaar viel. Hierna alleen maar een beetje gerelaxed op ons enorme balkon en mooie kamer. Poging gedaan tot douchen, maar er was steeds geen water, noodpomp aangezet, toen deed ie het drie minuten. Net genoeg om je haar in te zepen. Uitspoelen is weer een ander verhaal. Weer lekker gedineerd op het balkon en voor de rest lekker niks. Morgen een keer geen vaste plannen. Lekker rustig aan en afwachten wat het weer doet... Inmiddels gespot: enorme pad, hele grote spinnen die ze hier kleine huisspinnen noemen (denk dat we niet willen weten hoe groot de 'grote' dan zijn...), mega hommel, blauwe vogel en veel muggen. Verder nieuwe modelijn: jungle fashion, met de nieuwste bruidsmode, winter 2013, materiaal: klamboe.

• 27 Oktober 2013 - 16:42

Rob:

Wat een ontzettend leuke manier om jullie via deze verslagen te volgen.
    Na de eerste opgewekte regels denk ik 'ga nu een ticket kopen en ook van dat luxe leventje genieten' een stukje verder, na al dat water, denk ik 'och hier is het ook wel mooi met al die bladeren, regen en storm.....;-).
    Heel veel plezier verder, rust lekker uit morgen.
    Rob

• 28 Oktober 2013 - 07:20

Nayeri:

hey dames

eerder een mooi verslag. Ik moest echt lacht op jullie verhaal. hebben jullie de bus niet geduwd dan. was het wel erg grappig geweest. ook op de foto zoals wij, ik een josephine in Rotterdam, haha......
    geniet nog heel lang 3 weken, hier stormt heel heel heel hard.
    liefs
    nayeri

• 28 Oktober 2013 - 08:28

Den Hartog:

hallo Jos en Merel,
    jullie maken veel mee wens jullie verder veel plezier en wat een groot bericht plaatsen jullie
    dat vind ik grandioos.
    wens jullie nog veel plezier maar kijk uit.
    liefs Tine

• 28 Oktober 2013 - 11:05

Nelleke:

Lieve meiden,
    Ik geniet al dagen van jullie verhalen. Ongelooflijk wat je in een week aan indrukken kunt opdoen. Tot nu toe lijkt het erop dat jullie enorm genieten (zelfs de kleine huisspinnen gooien geen roet in het eten.....?). Ga zo door, zou ik zeggen. Wij genieten hier mee.
    Heel veel liefs, mama/Nelleke