Zon, zee, strand - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Oktober 2013 | Filipijnen, Puerto Galera

Vanmorgen werden we wakker met hele harde regen en zagen we ons plan om naar het strand te gaan bijna letterlijk in het water vallen. Gelukkig kwam na het ontbijt de zon. Toen kwam onze prive chauffeur, met hetzelfde luxe busje, om ons naar het mooiste strand te brengen die we gisteren hadden gezien. Strand met stenen en veel mooie schelpen, maar geen gedoe met zand wat overal in gaat zitten. Lekker rustig. In begin waren we bijna alleen. Zoals eigenlijk al de hele reis, waren weer de enige toeristen. Langzaam kwamen er steeds meer filipijnen op het strand. We hadden weer veel bekijks. Een jongetje kwam naar ons toe om een praatje te maken. Latet nog een andere jongen. Op een gegeven moment kwamen er zelfs een paar filipijnen die met ons op de foto wilden (foto volgt over een paar weken, we kunnen ze nu niet uploaden bij het verslag). Na een uur of vier kwam Antony (onze chauffeur, gids, kok, beveiliger, pa) ons weer ophalen. Onderweg nog even gestopt bij de supermarkt hier in Puerto Galera om eten en drinken in te slaan voor morgen. We vertrekken hier dan weer om 8 uur. Hobbelbusje naar haven, ferry naar haven van Manila, bus naar vliegveld Manila, vlucht naar Cebu en tot slot vervoer naar hotel in Moalboal. Heel benieuwd waar we nu weer terecht gaan komen, we hebben nog geen idee! Dit was in elk geval een heel fijn hotel. Rosalie (onze hoteldame) doet nog steeds alles voor ons. Toen ze zag dat we beneden gingen zitten voor internet, stond er een paar uur later ineens een modem op ons balkon! Dat is nog eens luxe. Verder niet veel gedaan. Gegeten, tassen opnieuw ingepakt en straks op tijd naar bed.