Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Oktober 2013 | Filipijnen, Basdiot

Gisterenavond hadden we het nog laat gemaakt door vanaf ons balkon naar de prachtige sterrenhemel te kijken. we hebben zelfs een aantal vallende sterren gezien! Vanmorgen toch vroeg uit de veren om om 8 uur klaar te staan voor vertek. Voordat we weggingen wilde we nog even met al het personeel op de foto, waar ze erg enthousiast van werden en daarom ook voor hun eigen archief foto's maakte. Vervolgens gingen we met ons oude vertrouwde busje op pad naar de boot die ons terug naar de het andere eiland zal brengen. Onderweg zagen we bijzondere hokken, wat 'the house of the chicken' bleken te zijn. Wat hebben we hier om gelachen!!! Klinkt toch anders dan wanneer je zegt 'kippenhok'. Hierna weer aangekomen bij dezelfde boot waar we op de heen weg ook op zaten.

De bus heeft ons weer terug gebracht naar het hotel midden in de stad, waarbij voor ons duidelijk was dat we de stad absoluut niet hebben gemist. Overigens hadden we nu wel een bus waarbij de meters van het dashboard het allemaal deden. Bij onze vorige buschauffeur hadden we opgemerkt dat hij alles op gevoel moest doen, want alle meters gaven 0 aan.... Bijzonder! Vervolgens weer snel door naar Terminal 3 van het vliegveld, dus nog een stuk door die eindeloze file heen. Het vliegveld was saai en redelijk ongezellig. Dus weinig gegaan, behalve gegeten, totdat we konden boarden om 16.30u. We hadden een klein vliegtuig, waar de met het busje heen werden gebracht. Maar het bleek wel een super modern vliegtuig. Alles nieuw en computergestuurd. In de lucht hebben we genoten van een prachtige zonsondergang. Na 1 uur en 20 minuten waren we al in Cebu. De tijd is in het vliegtuig letterlijk voorbij gevlogen, omdat zo kort vliegen niks is met wat we daarvoor gewend waren. Het eiland Cebu straalt weer heel wat anders uit dan de vorige bestemmingen. Het lijkt wat gemoedelijker en rijker. We hadden een privé taxichauffeur die ons in een rit van 2,5 uur door de bergen heen naar Moal Boal ging brengen. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een winkelcentrum om snel wat eten mee te nemen. Onze chauffeur is dan heel vriendelijk en loopt een heel rondje met ons mee tot we iets geschikt hebben gevonden. Pinnen daar was trouwens ook apart, want het lijkt erop dat het geld van pinautomaten op kan raken en dan moet je op zoek naar een andere waar hopelijk nog wel genoeg geld in zit... 's Avonds om 22.15u waren we eindelijk bij ons resort. Ook heel anders dan ons vorige resort. Buiten heel sfeervol. De kamers een stuk minder. We gaan het morgen verder ervaren hoe het is, want nu willen we allebei heel snel ons bed in!

• 30 Oktober 2013 - 08:33

Tine:

hallo lieverds,
    jullie zijn wel veel aan het eten hé en reizen erbij.
    zo te lezen maken jullie veel leuke dingen mee en leuke herinneringen voor later
    nog veel plezier en tot gauw
    Oma

• 30 Oktober 2013 - 18:55

Nayeri:

halo lieve dames,,

wat een dag zeg vandaag en de bus wil ik ook graag meemaken. Haha
    nog steeds fijn om te lezen dat jullie onwijs naar jullie zin hebben.
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie foto's die dan straks moeten komen.

geniet nog van alle ervaringen
    dikke kus
    nayeri