Moalboal - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Moalboal - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Moalboal

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Oktober 2013 | Filipijnen, Basdiot

Vanmorgen een beetje uitgeslapen. Voor ons gevoel eindelijk. Alsnog was het pas 9 uur toen we wakker werden. Rustig opgestaan en de tassen en koffers weer een beetje uitgepakt. Ook even ons mooie strandje bewonderd, wat aan het resort ligt. gisteravond konden we het natuurlijk niet zien, alleen horen. Toen aan het ontbijt. Heerlijke omelet met heerlijk brood. Lekker brood hebben we gemist, dat is tot nu toe wel anders geweest. Hier moeten we meteen even iets rechtzetten. We eten hier heel weinig (in vergelijking tot thuis), maar al het eten is net even anders als wat we gewend zijn. Vandaar dat het zo vaak in onze verslagen voorkomt :). Goed. Na het ontbijt met de tricycle (hele ervaring op zich) naar de supermarkt. Geen supermarkt gezien, maar uiteindelijk in een apotheek van alles kunnen kopen... Toen door naar white beach. Heerlijk een paar uur op het bijna witte strand met mooi helder blauw zeewater gelegen. Eind van de middag weer naar ons TIpolo beach resort met de tricycle. We hadden gehoord dat er hier vlakbij leuke restaurantjes zitten, dus maar eens op zoek. Om half 5 zaten we aan onze lunch. Aan het water, waar we de inmiddels zakkende zon konden bewonderen. De rest van de zonsondergang uiteindelijk op ons eigen mini strandje verder afgekeken. Met ook hele mooie foto's als resultaat. Toen even douchen ed en weer terug naar de restaurantjes voor het diner. Tijdje rondgelopen op zoek naar het leukste en goedkoopste tentje. Uiteindelijk weer bij de chilli bar beland, waar we drie uur daarvoor ook al hadden gelunched. Het eten is erg lekker daar, gezellig sfeertje en leuk aan de zee. Bij 'thuiskomst' nog even naar ons eigen stukje zee om naar de sterren te kijken. Helaas toch wat heiig, dus weinig sterren. Wel lekker zitten. Uiteindelijk gingen we toch maar weer terug naar onze kamer om te gaan slapen en omdat er rare vogels/vleermuizen?, die gekke geluiden maken, iets te druk werden boven ons hoofd. Onderweg kwamen we enorme wandelende schelpen tegen! We hadden al tegelmatig kleintjes op de stranden gezien de laatste dagen, maar deze zijn toch zeker zo'n 7 cm groot!! Wow! Nu lekker slapen. Morgen naar watervallen? Overmorgen snorkelen/duiken bij schildpadden? We zullen het zien. Welterusten.

• 30 Oktober 2013 - 19:03

Nayeri:

ha dames

wat gaaf als jullie ook naar de enorme schildpadden gaan.. snorkelen en of duiken. gaaf zeg..

Ik ben gek erg benieuwd of jullie inderdaad dat gaan doen.
    en die lopende schepen ben ook erg benieuwd ...

Liefs nayeri

• 30 Oktober 2013 - 21:26

T.den Hartog:

hallo lieverds,
    jullie hebben het wel heel leuk samen maar jullie eten ook veel.
    wens jullie veel plezier en wees voorzichtig.
    veel liefs

• 30 Oktober 2013 - 22:41

Mama/Nelleke:

Wat zijn jullie daar lekker aan het genieten. Bijna jaloers zou ik er van worden. Ga zo door!
    Hier is alles goed. Voor Merel van belang te weten dat Muesli het naar zijn zin heeft in schoon hok. Verder wil ik nog even zeggen dat je maar niet meer moet proberen te bellen. Er zijn al zoveel mislukte pogingen geweest...jouw nieuws lees ik hier wel en als ik iets bijzonders te melden heb, kan ik dat eventueel ook hier aankondigen (of vragen of je nog een keer wil proberen te bellen). Bovendien kun je nog skypen met Daphne, toch?
    Maak er morgen maar een mooi waterige dag van samen. Liefs van mama/Nelleke