Adventure - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Adventure - Reisverslag uit Basdiot, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Adventure

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Oktober 2013 | Filipijnen, Basdiot

Vanmorgen besloten om toch de Kawasan Falls te gaan bekijken. Lekker rustig een paar watervallen. Weer met de tricycle op weg. Dit keer was het drie kwartier rijden. Onderweg snel gepint, want morgen gaat de boel dicht ivm allerheiligen. kans was groot dat er maandag pas weer geld zou zijn in de automaten. Dat risico konden we niet nemen. Aangekomen bij de watervallen stond er meteen een tour guide voor ons klaar (Jerwin). We liepen eerst 1,5 km heuvelopwaards naar de eerste waterval. Even gekeken en toen verder omhoog naar nummer twee. Hier was weinig van over, door de aardbeving van twee weken geleden. Een groot stuk rots is naar beneden gekomen. Gelukkig geen gewonden gevallen op die dag. Daardoor gelijk door naar de derde waterval. Hier ook even gezwommen in het vrij koude water, wat overigens niet verkeerd was op dat moment, want het zweet liep al over onze rug. Even pauze gehouden en wat typisch filipijnse broodjes gegeten die we bij de bakker gehaald hadden. Toen we weer energie hadden vroeg Jerwin of we helemaal naar de top van de berg wilden lopen, waar ook prachtig uitzich zou zijn. Na even twijfelen en vragen of die tocht niet te zwaar was, toch maar mee gegaan met onze gezellige tourguide. Volgens hem viel het namelijk wel mee. Uiteindelijk bleek het een tocht van twee uur door de jungle, bergopwaarts, over smalle paadjes, bamboe bruggetjes, kleine slootjes en heel veel rotsen en stenen! En dat op onze slippertjes. Hele mooie, maar toch best pittige tocht naar boven. Hoogte van de berg is onbekend. Echt jungle, veel vogels en weer veel mooie vlinders. Helaas waren er ook spinnen. De eerste was al enorm, later bleek dat het nog groter kon! Die was zo groot als je hand. Opmerkelijk detail: Merel heeft er een foto van gemaakt! Ingezoomd!!! Verder elke soort fruitboom tegengekomen (mango, banaan, papaya, limoen, kokos, ape en nog meer waarvan we de naam niet meer weten). Vroeger waren er ook apen in het bos, maar doe hebben ze allemaal afgeschoten om te eten. Zonde! Na twee uur klimmen en ploeteren dan toch eindelijk op de top. Heel mooi uitzicht, zelfs helemaal op de zee!! Prachtig! De weg baar beneden verliep een stuk gemoedelijker en er was weer tijd om te lachen, te praten en foto's te maken. Brneden weer de 1,5 km terug lopen langs de mooie blauwe rivier die stroomt vanuit de watervallen. Weer op de tricycle, onderweg wat fruit gekocht en lekker bijkomen bij het hotel. Weer even douchen en straks weer ergens eten. Toen we nog even hier bij de zee zaten om weer naar de zonsondergang te kijken, waren er wel 1000 vogels die op een boot zaten en er omheen vlogen. wat een drukte. Van de house of the chicken naar de boat of the birds... Ohja, label 'jungle fashion' word steeds meer uitgebreid. kokosnoothoeden, palmbladrokken en limoen mustaches. Vandaag beetje op tijd slapen hopen we. Morgen vroeg proberen te snorkelen.

• 31 Oktober 2013 - 13:02

Nayeri:

ahhhhh, haha ik moest echt even lachen. wat gaaf jij Jos op je donder gehad met het lopen als je met mijn had moeten lopen. Ik denk dat je dag helemaal verpest was, als ik dit les dan denk ik,, Oké ik mis dus niets.. Haha,, maar wil wel heel heel graag bij jullie zijn voor de stranden.

Bergen opkunnen mogen jullie zelf gaan doen.

dikke kus

• 01 November 2013 - 08:47

Mw.den Hartog:

hallo lieverds,
    ja jullie maken wat mee heel leuk maar wel goed uitkijken
    en genieten zolang het kan want als je ouder bent kun je niet meer zoveel.
    heb een nieuwe computer en heb 2 weken niets kunnen doen.
    Michel is een paar keer geweest maar nu is alles weer in orde en kan ik weer
    hard er tegenaan.
    knuffels van je cavia's zij zijn heel lief maar wel angstig.
    ja zij kennen mij niet zo goed dus af en toe pak ik er een en ga hem of haar knuffelen.
    wens jullie veel liefs toe en doe voorzichtig.
    oma