Tyfoon Haiyan - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Tyfoon Haiyan - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Tyfoon Haiyan

Blijf op de hoogte en volg Merel

05 November 2013 | Filipijnen, El Nido

Gisteravond lagen we vroeg in bed. Om half 1 waren we allebei klaar wakker. Op internet zagen we toen dat tyfoon Haiyan oostelijk van de filipijnen hangt en dat deze recht op ons afkomt. Vrijdag zou hij de filipijnen bereiken, met categorie 4. Gevolg: het regent enorm al de hele ochtend en waarschijnlijk blijft dit de komende dagen. Vraag me wel af hoeveel regen een tyfoon met zich meebrengt als het nu al zo hard regent, terwijl hij nog honderden kilometers hier vandaan is... Daar gaat onze islandhopping, snorkelen en vooral het zonnen op het strand! Ook de wc nog verstopt en sochtends blijkt dat er geen stroom is... Wat een pech. Alsof we gisteren door een onzichtbare muur zijn gereden waarna de dingen mislopen. Maar even wat dingen navragen bij de receptie. Stroom ligt er elke dag uit tussen 6am en 2pm. Energiebesparing? Toilet is inmiddels opgelost en de tyfoon lijkt nu al af te buigen naar het noorden. Laten we hopen dat hij snel uit de buurt gaat, zodat hij weer ruimte kan maken voor de zon. De weersvoorspelling verder is dat het vandaag de hele dag regent, morgen zon (vraag het me af, onze weersvoorspelling geeft alleen maar regen en onweer aan) en daarna weer regen. Misschien kunnen we morgen dan alsnog onze boottour maken en vandaag maar beetje lezen en kaarten. Of wie weet kunnen we gewoon gaan snorkelen, nat word je dan toch al. Wel vanmiddag even met Filitravel gaan overleggen of ons schema omgegooid kan worden. Nog twee dagen hier in de regen hebben we geen zin in. Misschien kunnen we eerder naar onze volgende bestemming. En mocht de tyfoon toch besluiten om deze kant op te komen, dan zitten we ook liever ergens anders dan pal op het strand. Vanavond weer een update.

• 05 November 2013 - 06:46

Nayeri:

ooo schat verschrikkelijke zeg. ik zou zeggen hell veel oppassen vooral als je nu de water ingaat misschien zwemmen de wilde dieren doucht bij. ik vind dit helemaal niets. laat zoo snel mogelijk weten sms'en een zo. houd contact

liefs nayeri

• 05 November 2013 - 08:52

Mw.den Hartog:

hallo lieverds,
    vind dit geen leuke email was er al bang voor na de laatste tornado die er was voordat jullie er
    na toe gingen.
    hou ons op de hoogte en sterkte
    veel liefs Oma

• 05 November 2013 - 09:59

Nelleke:

Nou meiden, dat worden spannende, natte dagen. Een domper op de vakantievreugde.
    Als niet-deskundige zou ik zeggen, dat ik niet daar wil zijn waar Haiyan (langs) komt. En zeker niet op het strand of op plekken waar de gevreesde modderstromen (zie weather.com) kunnen ontstaan. Gelukkig hebben jullie een goede reisorganisatie in de arm genomen, dus ik neem aan dat zij jullie wel droog houden.
    Ik denk Merel, dat je nu die paraplu wel zult kopen die je niet mee had willen sjouwen, maar of die dan Haiyan-bestendig is......
    Laten we hopen dat het allemaal mee zal vallen. Fijn dat we hier op de hoogte gehouden kunnen worden. Toch fijne dagen. Hebben jullie wel een kaartspel mee?
    Liefs mama/Nelleke