Off day - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Off day - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Off day

Blijf op de hoogte en volg Merel

05 November 2013 | Filipijnen, El Nido

Vandaag niet veel meer gedaan. Gelukkig was het droog de rest van de dag, wel bewolkt en daardoor niet veel te doen. Beetje boek gelezen en geslapen. 'Smiddags zijn we de straat hierachter ingelopen om even in wat souvenierwinkeltjes te kijken en op zoek naar een supermarkt. De kleine winkeltjes hadden niet veel keus. We hadden gehoord dat er op tien minuten afstand een grotere supermarkt was waar we met de trycicle heen moesten. Dus dan maar een trycicle aanhouden en vragen naar 'de' supermarkt. Na inderdaad ongeveer tien minuten stopten we ergens. Bij een markt... Alleen maar groenten en fruit. Maar wij waren op zoek naar snoepjes en dagcreme. Weer uitgelegd dat we niet op de goeie plek zaten. Chauffeur helemaal van slag en vervolgens met zijn drieen met de slappe lach weer terug. Uiteindelijk stopt hij bij een winkeltje wat inderdaad wat meer op een supermarkt lijkt. Alleen... Die is precies om de hoek van ons hotel. 1min lopen... Dus vriendelijke meneer laten gaan en gezegd dat we de terugweg wel konden lopen. In de supermarkt gevonden wat we zochten. Alleen die dagcreme... Dit was de eerste winkel waar ze het hadden, maar het is allemaal whitening creme!! Nee bedankt, doe mij maar bruiningscreme. Daarna een berg kleren en handdoeken afgegeven bij de receptie om te laten wassen. wat zou dat heerlijk zijn om weer hele schone kleren te hebben die naar wasmiddel ruiken. Natuurlijk hebben we ook nog zat schone kleren over, maar die lekker frisse geur is er toch wel een beetje af inmiddels.'S avonds niet naar Pukka restaurant gegaan, maar restaurant en shisha bar wat ernaast zat. Vol met duikers, wel gezellig en lekker eten. Maar morgen toch weer pukka waarschijnlijk. Verder geen idee wat we morgen kunnen doen, hangt af van het weer. Tyfoon komt toch nog steeds hierheen, maar ook de mensen van het weer zijn nog nergens zeker van. Ze gaan van het ergste uit, zodat het alleen maar mee kan vallen. Maar misschien buigt of zwakt hij wel af. Allemaal nog onduidelijk. Ales het goed is zitten wij net weer in Puerto Princesa op het moment dat de tyfoon zou komen. Dat valt precies buiten de baan die ze nu aangeven, dus dan hebben we er veel minder last van. De plannen worden trouwens niet gewijzigd, we houden ons aan het schema en dan maar hopen dat dat ook allemaal zo verloopt, zonder dat de vlucht naar Cebu word uitgesteld e.d. We kunnen verder ook niet veel doen, alleen afwachten. Het komt allemaal wel goed. Wij redden ons wel. Wij hopen eigenlijk alleen maar op de zon.

• 05 November 2013 - 16:20

Mw.den Hartog:

hallo Josje en Merel.
    hoop dat het weer goed blijft bij jullie ben er niet gerust op.
    ja jullie maken wel wat mee maar dat is fijn genieten zolang het nog kan.
    wens jullie nog veel plezier toe vandaag en tot morgen.
    heel veel liefs Oma

• 06 November 2013 - 05:05

Rob:

Spannend zo'n cycloon die dreigend op je af (kan) komen, ze zijn vaak onvoorspelbaar, kunnen op het laatst ook zo maar afbuigen en met 'een sisser aflopen....'. Past wel in jullie lijst van 'to do things'.......cycloon meemaken en gewoon goed doorstaan. Gun jullie uiteraard het liefste een relaxvanakantie met veel zon en leuke avonturen en tripjes. Maar een cycloon (mits er stevig tegen bewapend) is niet iets wat in het dagelijkse leven vaak voorkomt en wanneer je in deze tijd van het jaar die kant op gaat weet je dat de mogelijkheid van cyclonen....enz. enz.
    Veel sterkte en veel plezier.
    Rob

• 08 November 2013 - 06:28

Nayeri:

dag dames

Ik vind het knap hoor jullie dat hebben kunnen volhouden. Ik denk persoonlijk dat ik net de eerste vlucht, nadat ik had gehoord dat er een tyfoon komt, terug naar Bredero lang gevlucht naar zo te zien de mensen daar zijn zenuwachtig en jullie denken, ooo wij zijn Hollanders, niet van suiker en regen hebben wij genoeg in ons leven gezien. knap... en nog knapper dat jullie sterk hoop naar de ZOOOOOOOOON. ZON hebben.

heel veel plezier nog
    liefs nayeri