Don't worry, be happy - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu Don't worry, be happy - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Merel Josephine - WaarBenJij.nu

Don't worry, be happy

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 November 2013 | Filipijnen, Bancaobancao

Ja hoor, ook vandaag werden we wakker met een zonnetje aan de hemel. Dus ons plan voor vandaag werd nog een boottocht maken naar de andere eilanden die we nog niet gezien hebben. Ook bij deze tocht zes mooie plekken op het programma. Ons nieuwe avontuur begon net zoals gisteren: verzamelen in het restaurant en daarna de zee inlopen en zorgen dat je op de boot komt. We begonnen de tocht op zee met vele hoge golven. Is de Typhoon toch al zijn werk aan het doen? Gelukkig bleek het normaal te zijn omdat we voeren op open water. Na ongeveer een half uur kwamen we weer tussen meer krijtrotsen waardoor het water veel rustiger werd. We hebben bij de verschillende stops weer erg mogen genieten van witte stranden met helder blauw water. We hebben drie keer kunnen snorkelen en dit keer mogen genieten van 'the blowfish', vele nemovisjes en natuurlijk nog wat kleurrijke visjes overal dartelend om ons heen! Twee stranden lagen verborgen tussen krijtrotsen, waar we door een kleine opening naar toe konden zwemmen. Ongelofelijk hoe mensen deze plekken hebben gevonden! En natuurlijk ook ongelofelijk dat wij ons er vervolgens bevinden. Op een ander eiland hebben we een kapel gezien die vele jaren gebruikt is, maar steeds minder doordat het toch niet erg handig was. Opzich best logisch op een onbewoond eiland..... De lunch van gisteren hebben we opnieuw gehad, totaal naar onze smaak! Vooral als je dit wederom op prachtig wit strand met uitzicht op zee mag op peuzelen. Eenmaal weer op land hebben we nog kennissen ontmoet van de vele tochten. Wat leren we snel mensen kennen hier. Echt een dorpssfeer dus. We hebben dit keer een nieuw restaurant geprobeerd. Erg geslaagd, heerlijke pizza! Daarna onze onderhand trouwe Pukka Bar opgezocht met wat kennissen van de boottocht. Gezellige avond gehad en natuurlijk afgesloten met spullen inpakken voor morgen.
Overigens spreken we steeds meer mensen over de typhoon die er aankomt. Update: CNN noemt het de zwaarste categorie typhoon en de zwaarste van dit jaar. Er zijn 5 categorieën en ze zeggen dat als er een categorie 6 zou zijn, dat hij waarschijnlijk daaronder zou vallen. Dit noemen ze de laatste dag om voor te bereiden. Verwachting is dat de tyfoon morgen ochtend in het oosten van de Filipijnen aankomt. Hij trekt dan naar het westen voornamelijk over het noorden van het land. Door naar China en Vietnam. Wij krijgen nog steeds alleen een staartje ervan mee. we zijn benieuwd, maar maken ons vooral druk om de rest van het land en niet zozeer om onszelf. Wij zitten als het goed is veilig. Morgenochtend om 9 uur gaan we terugrijden naar Puerto Princesa, voor de tyfoon uit. Verder afwachten maar wat er gaat gebeuren. Don't worry, be happy.

• 08 November 2013 - 10:16

Mw.den Hartog:

hallo lieverds,
    ben wel een beetje ongerust als ik dat lees over die typhoon maar jullie hebben daar ook veel mensen leren kennen en misschien houden jullie daar contact mee hier in Holland.
    en wat een water hebben jullie daar en bij jullie is het nog blauw hier is het ontzettend vies.
    maar ja wens jullie veel plezier en hoop dat alles goed gaat.
    heel veel liefs
    Oma